I HAVE YOU - CHAPTER 1

Jag vände mig om och sträckte  ut min arm till skrivbordet och försökte ta min mobil för att se hur mycket klockan var. 10.39. Precis när jag lämnade mobilen tillbaks där det var så fick jag ett sms.Från Selena.
"Hej sömntuta! Väkte jag dig? Kan vi ses idag runt klockan två? Jag behöver prata med dig! Kram.Selena <3"
Först tänkte jag igenom om jag hade några planer för idag.Men det hade jag visst inte. så jag svarade
"Heej! Haha,nej du väkte mig inte.Men visst,du kan pratade med mig om vad som helst.Vart ska vi träffas? Puss.Demi <3" Jag väntade runt tre minuter på svar. men fick inget. så jag hoppade in i duchen och fick för mig för att bada. Jag glömde helt bort tiden,till slut hörde jag att nån ringde på dörren. jag skyndade mig för att sätta på mig badrocken. När jag öppnade dörren så stodd Haley utanför dörren. Vad konstigt?
-Haley? Ehh,vad gör du här? Det var det ända jag fick fram.
-Ohh,Hej Demi! Jag ville bjuda in dig på mitt party imorgon vid klockan åtta,hos mig.Jag fick inte tag på dig och försökte ringa dig,men du verkade inte svara. Så jag fick för mig att komma och plinga på.Vi bor ju ändå inte så långt ifrån varandra. Sa hon,det sista sa hon med ett litet kaxigt röst som fick mig att rysa till.
-Ohh,ehh,tack? Svarade jag,jag blev ganska chockad. Haley? Hon som alltid vart så taskig och elak och har mobbat mig i flera år?.
-Vi ses då! innan hon gick gav hon mig en lapp,alltså inbjudan. Det var visst en maskerad fest. sen kom jag på Selena! shiiit! Hur mycket är klockan?! Jag sprang till skrivbordet och såg att jag hade två missade samtal och fem sms,alla var från Selena. på det första sms:et stodd det "I cafeterian,du vet.Där vi alltid brukar vara" och några andra sms som det inte stodd nåt viktigt på. Istället för att svara på alla mess så tänkte jag ringa henne. Men Selena han väl före.
Demi: Heej,förlåt att jag inte kunde svara och så,men jag glömde helt bort tiden!
Selena: Nej,men det är lugnt. Men du kommer väl? Klockan är 1 om 20 min.
Ojj,tänkte jag,vad tiden rusar iväg!
Demi: Aa,jag kommer,vi ses puss!
Selena: Puss! *klick*
Jag skyndade mig och satte på mig ett par svarta jeans,en randig tröja,en rosa leopard-aktig halsduk och tog med mig en svart väska.
Framspolning till cafeterian.

-Heej,gumman! Sa jag lite barnaktigt.
-Heej! Sa hon,men jag såg direkt att det hade hänt nåt.
-Vad har hänt? Du ser ganska nere ut :( Det tog lite långt tid innan hon svarade.
-Vi tar det när vi suttit oss. Sa hon en en liten tår i ögat.
När vi satt oss där vi alltid brukar sitta så kollade jag på henne med en "berätta" blick. Hon fattade och satte igång att prata. Eller, hon försökte att få ut orden såg det ut som,men jag lät henne tänk klart.
Selenas persvektiv:

Jag kunde inte berätta det,eller jo, Jag kunde såklart berätta det för Demi,men orden vill inte komma ut. Det känns som om jag hade en hel "gråtklump" i halsen. Men jag visste att jag skulle få fram det nu eller senare.
Till slut fick jag fram det.
-Mina föreldrar...Det räckte,eller skulle hon fatta?
-Dina föreldrar...
-Har bestämt sig för att skilja sig.Nu kom min stora "gråtklump" fram.
-Gumman! Jag vet hur det käns,kom så går vi härifrån. sa Demi. jag visste att jag kunde säga det till henne.eftersom att hon också har gått igenom allt. Och jag förstodd vad hon menade med "kom så går vi härifrån" hon sa så eftersom att alla kollade på oss,som om vi var ledsna över att nån hade dött. men det var väl inte så faligt att ha skilda föreldrar? eller?...
Demis persvektiv:

Vi bestämde oss för att komma hem till mig. Istället för att sitta där och se att alla kollar på en jätte konstigt. Jag kastade av mig väskan och halsduken för att snabbt komma in i samtalet igen. jag gick och satte mig vid sängen och Selena följe efter mig och hon la försiktigt ner väskan och jackan på min säng istället. men hon hade inte suttit sig ännu. hon kollade bara runt på min lägenthet. jag tror hon var förvånad över nåt?
-Selena?
-Wow! Har du städat här eller har du ringt städerskan hit? Sa hon med en retande blick.
-Ha-ha. jätte kult,sa jag ironskt.
-Selena!? När jag sa det så fick det henne att komma ihåg allt och kom och satte sig brevid mig vid sängen för att prata.
-Mmm.. jag såg att hon försökte blinka bort tåren som syndes lite.
- vet tu vad du ska göra när du kommer i en sån här situation?
-Nej,det var darför jag ville prata med dig,sa hon med en "hallå?" blick.
- joo,det är bara att gå vidare! Inget annat! Tänk bara att dina föreldrar bara inte bor med varandra och att dom kanske tjafsar ibland,dom blir säkert sams igen. men vissa föreldrar blir inte sams,har dina föreldrar bråkat allvarligt? eller var det bara småtjafs? frågade jag nyfiken. hahaha,nu kände jag mig som Dr.Phil.
-Nää,jag vet inte. men jag tror att det bara är småtjafs. men jag förstår inte varför dom ska skiljas!? Och det dära med att "låtsas" att dom bara småtjafsar eller inte bor med varandra? Det kommer inte att funka!
-Gumman! Hur kan du vet det,man vet aldrig. men om det händer nåt så kan du bara komma till mig! Du vet väl att jag alltid finns här för dig? du kan komma hit när du vill! Vi kan snacka tjejsnack,måla naglarna. prata om killar ;) Det sista sa jag lite flörtigt,haha.
-Naaww! Tack. Hon gav mig en stor kram.och jag besvarade den,såklart!
-Kan vi byta ämne då? Sa Selena lite osäkert på nåt sätt.
-haha,aa visst.
Sen kom jag på vad som hade hänt imorsse!
-Joo,du vet Haley?
-Aaa,eller hon den bitchiga Haley? Sa Selena och flinade till lite.
-Hahaha,aa hon. Imorsse,när jag badade så kom hon och plinagde på? och hon bjöd mig på ett maskerad party?
-Vänta? Haley Hinks?...Haley Hinks?... Upprepade Selena,man såg att hon också blev lite chockad.
-Ja! Haley Hinks! Sa jag med hög röst.
-Ska du gå da? Sa Selina lite nyfiken.
-Ehh,jag vet inte. jag går om du går. ska du gå?
-Oj! hmm, eee. Jag vet knappt om jag fått ett inbjudan. Sa Selina och skade på huvudet.
-Aha,men du går jag inte, eftersom att du inte ens har fått ett inbjudan.
-Mmm.men vad konstigt att Haley Hinks bjuder dig och sen kanske bjuder mig? Hon har ju nästa hela tiden hatat oss,eller rättare sagt har hon hela tiden varit avundsjuk på oss? ;O
- Jag vet! Och det skrämmer mig lite. tänk om hon skämmer (stavning?) ut mig igen?

Förlåt att det blev så försenat och ganska kort! Men jag har vart ute typ hela dagen och jag tror inte att jag kommer hinna ta men långa chapters förren efter sportlovet. Och jag glömmde att berätta! Jag som skriver "novellen" är "12" år gammal.kan man säga. Men jag fyller 12 denna år! Hoppas ni gillar chapter?
Men jag kommer liksom köra en lek! Varje gång jag skriver en chapter så vill jag att ni kommenterar mycket
så att jag vet att ni gillar bloggen! T.ex "meeeer! Skriv meeer" Eller nått sånt!? Går det bra!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0